Puljen er henvendt til private virksomheder, som har en udenlandsk medarbejder ansat i integrationsgrunduddannelse (igu).
En privat virksomhed kan ansøge om virksomhedsbonus, hvis den har en flygtning eller familiesammenført ansat i et igu-forløb.
Igu-forløbet er et 2-årigt forløb, og der findes to forskellige ordninger, afhængigt af forløbets startdato.
Hvis den igu-ansatte er tiltrådt i perioden til og med 31. december 2023
Hvis den igu-ansatte er tiltrådt fra og med 1. januar 2024
For at kunne få virksomhedsbonus skal følgende betingelser være opfyldt:
Læs mere om, hvordan du opretter igu-aftalen og undervisningsplanen i VITAS
Der er løbende ansøgning.
Hent bevis for gennemført igu (Word)
Ansøgningsskema samt evt. bevis for gennemført igu skal udfyldes og vedhæftes kontaktformularen på ansøgningsportalen.
Du skal bruge MitID Erhverv til at logge på portalen. Du kan ikke bruge dit private MitID.
Oplysningerne fra ansøgningen bliver brugt til at vurdere, om virksomheden kan modtage bonus. Ansættelsesforhold og den ansattes opholdsgrundlag kontrolleres i SKATs e-indkomst, Udlændingeinformationsportalen og Det Fælles Datagrundlag.
Hvis du har spørgsmål om ansøgnings-processen, kan du skrive til igu@siri.dk
Oprindelig ordning: Integrationsloven, § 16:
Bekendtgørelse af lov om integration af udlændinge i Danmark (LBK nr. 1146 af 22/06/2020)
Ny ordning: Igu-bekendtgørelsen, § 16: